Варковицька сільська територіальна громада
Дубенського району Рівненської області

14 грудня 2021 року

Понад 70 відсотків надходжень бюджетів територіальних громад Рівненщини складає податок на доходи фізичних осіб
За одинадцять місяців   2021 року бізнес – спільнота Рівненщини сплатила до зведеного бюджету понад 5 млрд 714  млн грн податку на доходи фізичних осіб. З них 1 млрд 439 млн гривень ПДФО перераховано до державного бюджету України, відповідно місцеві громади отримали 4 млрд 275 млн гривень.
За словами в.о. начальника Головного управління ДПС  у Рівненській області Віталія Чуя,  у порівнянні з відповідним періодом минулого року спостерігається 24% зростання надходжень ПДФО до бюджетів усіх рівнів. У цифрах - це  додатково майже 1 млрд 92 млн грн, зокрема до державного - 273 та 819 млн грн - до місцевих бюджетів.
Як наголошує керівник податкової служби Рівненщини, легалізація ринку праці була, є і залишається у пріоритетах діяльності податківців задля забезпечення надходжень ПДФО, військового збору, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та забезпечення соціальних гарантій найманим працівникам.
 «Податок на доходи фізичних осіб продовжує зберігати позицію найвагомішого за обсягом джерела наповнення дохідної частини місцевого бюджету  – його надходження складають понад 70 відсотків  усіх місцевих бюджетів. Саме тому в легалізації заробітної плати мають бути зацікавлені не лише фахівці податкової служби краю чи представники влади, а й всі мешканці територіальних громад. Оскільки розмір фінансового забезпечення соціально-економічних програм на місцевому рівні знаходиться в прямій залежності від розміру надходжень цього податку», – зазначає Віталій Чуй.
 
Про відповідальність суб’єкта господарювання, який застосовує ПРРО, якщо невидано розрахунковий документ у паперовій формі на вимогу споживача
Згідно з п. 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції (далі – фіскальний чек), створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний РРО (далі – ПРРО) QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
При цьому суб’єкт господарювання може пересвідчитись, що покупець отримав фіскальний чек надіславши на наданий покупцем абонентський номер та/або адресу його електронної пошти повідомлення із вимогою зворотного інформування.
Форма та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями.
Відповідно до п. 1 ст. 17 Закону № 265, до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у разі встановлення в ході перевірки факту, зокрема, невидачі (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, в таких розмірах:
- 100 відс. вартості проданих з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
- 150 відс. вартості проданих з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.
Водночас п. 11 розд. II «Прикінцеві положення» Закону № 265 встановлено, що тимчасово до 01 січня 2022 року санкції, визначені п. 1 ст. 17 Закону № 265, застосовуються в таких розмірах:
- за порушення, вчинене вперше – 10 відс. вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг);
- за кожне наступне вчинене порушення – 50 відс. вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг).
Враховуючи викладене, якщо суб’єкт господарювання, який застосовує ПРРО, створив в електронній формі фіскальний чек та надіслав його на наданий споживачем (покупцем) абонентський номер або адресу електронної пошти, то розрахунковий документ вважається виданим споживачу.
У разі невиконання цієї вимоги (фіскальний чек не створено в електронній формі та не надіслано споживачу в зручний для нього спосіб) передбачена відповідальність згідно з п. 1 ст. 17 Закону № 265.